Pierwsza część programu Radia WNET prosto z Festiwalu!
Daria Kopiec jurorka w Konkursie Polskim opowiada o tegorocznym poziomie festiwalowych obrazów. Z czym mierzy się polskie kino?
Elżbieta Jaaskelainen mówi o tegorocznej nagrodzie Smoka Smoków, którą odebrała w imieniu swojego zmarłego męża, wybitnego fińskiego dokumentalisty Jarmo Jaaskelainen. Tłumaczy również dlaczego Jarmo tak bardzo interesował się historią Polski, a także czym w jego życiu były Mazury.
Krzysztof Gierat dyrektor Krakowskiego Festiwalu Filmowego tłumaczy dlaczego Rada Programowa KFF doceniła twórczość Jarmo Jaaskelainena i jak jego filmy kształtowały i nadal powinny kształtować opinię publiczną – nie tylko w walce o wolność ale także w poszukiwaniu włansej tożsamości. Niektóre obrazy Fina zostały pokazane w Polsce po raz pierwszy. Dyrektor festiwalu opisuje również poszczególne sekcje konkursowe, galę industry, a także tłumaczy jak ukraiński festiwal DocuDays znalazł się w Krakowie.
Karolina Karwan i Tomasz Ratter reżyserzy obrazu „Moody” opowiadają jak trafili na jedną z indonezyjskich wysp i właśnie tam poznali bohaterów swojego krótkometrażowego filmu. Kim jest tytułowy „Moody”, a także jak wyglada samotność w tropikalnym raju? Jedyny polski film, który trafił do międzynarodowego konkursu filmów krótkometrażowych.
Rafał Pawłowski, krytyk filmowy, opowiada o tym jak Studio Munka zaangażowało się w tegoroczną edycję krakowskiego festiwalu.
Druga część program z KFF
Armand Urbaniak w tym roku przyjechał do Krakowa nie tylko jako operator ale również jako reżyser. Jego film „30 lat wymówek” znalazł się w Konkursie Polskim. Kim był legendarny perkusista zespołu „Dżem” Michał „Gier” Giercuszkiewicz? Jak Armand trafił na jego bieszczadzki ślad i jakie znaczenie w jego życiu miała Pani Natura? Rozmowa do wysłuchania!
Maciej Jastrzębski – Studio Rabat! Oko na Maroko
Robert Kaczmarek w tym roku pokazuje swój obraz „Zbigniew Seifert. Przerwana podróż”. Reżyser i porducent filmu przywraca pamięć o Seifercie, jednym z najlepszych polskich jazzmanów, o którym zapomniał świat.
Natalia Koryncka – Gruz mówi o swoim najnowszym obrazie „Simona”, który przenosi nas w świat rodziny Kossaków. Dlaczego Simona uciekła z Krakowa? I jakie były jej relacje z zacnym rodem malarzy?