Ubóstwo w Chinach: Xi ogłasza pokonanie biedy na wsi - WNET.fm
Top bar
Reklama
Włącz radio Aktualny Poranek Wspieraj WNET Szukaj

Ubóstwo w Chinach: Xi ogłasza pokonanie biedy na wsi

Ubóstwo w Chinach.
Źródło: Gaston Laborde z Pixabay

Ubóstwo w Chinach dotyka 98,99 milionów ludzi mniej na terytoriach wiejskich, twierdzą urzędnicy.

Według władzy, ubóstwo w Chinach znacząco spadło. Prezydent Chin Xi Jinping ogłosił „całkowite zwycięstwo” w walce swojego rządu w celu wyeliminowania ubóstwa na wsi. Główną bronią, podniesienie dochodów prawie stu milionom ludzi w ciągu ostatnich ośmiu lat.

Raporty mają na celu pokazać Xi jako dobrego wodza, który daje narodowi prezent z okazji 100-lecia Chińskiej Partii Komunistycznej. Partię założyli m. in. Zhou Enlai i Mao Zedong 23 lipca 1921 r.

Chińscy urzędnicy szacują, że w ciągu ostatnich ośmiu lat, 98,99 milionów ludzi na wsi zostało wyciągniętych ze skrajnego ubóstwa.

832 zubożałe powiaty Chin i 128 000 wsi zostały usunięte z listy ubóstwa, a ubóstwo w Chinach jest znacząco mniejsze niż 8 lat temu.

Pekin definiuje ubóstwo jako poziom dochodów równy lub niższy niż tzw. „wiejska granica ubóstwa” wynosząca 4.000 juanów (2 290,45 PLN) rocznie. To więcej niż granica z 2012 r., która wynosiła 2.625 juanów, według oficjalnej agencji informacyjnej Xinhua.

Dla porównania, granica ubóstwa według Banku Światowego wynosi 2 559,64.

Chiny twierdzą również, że w tym czasie przyczyniły się do spadku globalnego ubóstwa o 70%.

W niedzielnym oświadczeniu, Chiny zobowiązały się do trzymania się swojej polityki łagodzenia ubóstwa, dokonując jednocześnie pewnych korekt w pięcioletnim okresie przejściowym w kierunku tego, co Pekin nazywa „rewitalizacją obszarów wiejskich”.

Xi stwierdził, że w ciągu ostatnich ośmiu lat Chiny zainwestowały 1,6 biliona juanów w walkę z ubóstwem, ale nie podał danych dotyczących wydatków planowanych na najbliższe pięć lat.

Informacje opublikowano w prasie partyjnej. Państwowe media nagłośniły ten „kamień milowy” i „historyczny skok”, a ponad dwustronicowy komentarz ukazał się w głównym dzienniku „Dziennik Ludu” (ang. People’s Daily).

 


 

Źródło: Reuters, AL Jazeera

J.S.

 

Zobacz także:


 

Republikanie komentują


Facebook